Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021

Γρατζουνίζοντας την τηλιά


Φιλύρα η γναφαλώδης ή αργυρόφυλλος, ή Φλαμουριά (Tilia tomentosa)


 ΤΗΛΙΑ, το δέντρο που μας δίνει με τα λουλουδάκια του το υπέροχο ρόφημα τήλιο. Αλλά και τον κορμό του για υπέροχα "γρατζουνίσματα".


Πριν αρκετά χρόνια (όταν ζουσα στην Ουγγαρία) ανακάλυψα την ξυλογλυπτική.  Οι Έλληνες που ασχολούνται με αυτήν επικεντρώνονται σε κλασσικού τύπου ξυλόγλυπτα αλλά εμένα με κέρδισαν οι καρικατούρες των Αμερικανών.


Ετσι προσπάθησα να βρω αρχικά ένα μαλακό ξύλο. Όπως έμαθα το πιο ενδεδειγμένο ήταν ο χοντρός φλοιός απο γέρικη λεύκα, αλλά που να βρεις κάτι τετοιο στην Ουγγαρία. Ούτε καν στην Ελλάδα. Δες πάχος 👇👇👇



Έτσι αρχικά "βολεύτηκα" με ό,τι βρήκα από φλοιό ψάχνοντας ανάμεσα στα ξύλα που προμηθευόμασταν για το τζάκι! 


Άρχισα λοιπόν το "γρατζούνισμα" του φλοιού (γιατί ξυλογλυπτική δεν το 'λεγες το αποτέλεσμα) 


Αφού δεν βρήκα μεγάλη ανταπόκριση απο την φύση σε φλοιούς, άφησα αυτό το ενδιαφέρον μου να πέσει σε...... νάρκη! 


Το σαράκι βέβαια μ έτρωγε..... Έτσι πριν λίγο καιρό άρχισα και πάλι το ψάξιμο για να δω ποιό άλλο μαλακό ξύλο μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς. 

Η απάντηση ήλθε γρήγορα : φλαμουριά (ή αλλιώς τηλιά).  Βρήκα εναν πολύ φιλικο προμηθευτή ξύλου κι επεσα με τα μούτρα στις κατασκευές.  Το youtube γεμάτο με πολύ αναλυτικα βίντεο και πολλοί ευγενικοί crafters διατεθειμένοι να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους. 

Έτσι έφτιαξα ένα πολύπλοκο αστέρι που χάρισα στον αγαπημένο μου για τα κλειδιά του


"Χάραξα" την πρώτη μου κακομούτσουνη καρικατούρα (που μου θυμίζει και κάποιον αντιπαθητικό γεράκο που γνώριζα.... 😂) 


Συνέχισα με μιά ξερή νεροκολοκύθα που 'χα πιάσει να χαράζω εδω και 2-3 χρόνια 



(σε αυτήν, κάποτε.... θα βάλω και φως, εσωτερικά! Οταν έλθει η ώρα της!) 

Και τώρα σκαλίζω μανιωδώς το πρώτο μου αγιοβασιλάκι


με την βοήθεια τού βίντεο πού έχει μοιραστεί ο Mistersplinters στο youtube 😉

Learn to carve a Santa's face


Και τώρα που βρήκα κατάλληλο ξύλο και μαζεύω σιγά σιγά και τα καταλληλα εργαλεία δεν με βλέπω να ξεκολλάω εύκολα από αυτή την φυσική - ψυχοθεραπεία! 😉 😂 😂 😂 


4 σχόλια:

  1. Γλυκιά μου έχω πάντα το κουκλάκι σου κρεμασμένο μπροστά μου στο εργαστήρι. Φέτος μάζεψα πολύ τήλιο γιατί μοσχοβολάει σαν ρόφημα και στον αέρα! Μπράβο που τα κατάφερες με την ξυλογλυπτική, έχω τα εργαλεία μου από τη σχολή, τότε έκανα , τώρα πια με την Πάρκινσον.. χα χα! κινδυνεύουν τα χεράκια μου!!!!Ο Άη Βασίλης πάντως.. φανταστικός!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με πόνους στα χέρια (ρευματισμους/αρθριτικά) τα καταφερνω Γεωργια μου. Αλλά είναι τόσο δυνατή ψυχοθεραπεία που εστω και με πονους δεν τ αφηνω. Βεβαια με παρκινσον ουτε συζήτηση να χρησιμοποιεις μαχαιρια ❤️

      Διαγραφή
  2. Mου αρέσει φιλενάδα που δεν κάθεσαι σ αυγά σου που λένε και όλο ψάχνεσαι να μαθαίνεις πράγματα...
    Κατάλαβα ότι η ξυλογλυπτική θα σε κερδίσει σίγουρα και αφού τώρα ξεκινάς θα το λατρέψεις 'οσο το μαθαίνεις νομίζω και όσο περνά ο καιρός θα κάνεις όλο και πιο όμορφα πράγματα...
    Η ξυλογλητπική θέλει σταθερό χέρι με δύναμη και υπομονή να κάνεις το ξύλο να υποταχτεί στην ιδέα σου ...
    Ο Αγιος βασίλης σου δείχνει την θέλησή σου να τα καταφέρεις!!
    Είμαι σίγουρη για σένα Τζίντζερ μου καλή συνέχεια σε ότι κάνεις
    Να περνας όμορφα καλο σας μήνα φιλιααααα!!😍

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πως να κάτσω καλή μου; Κι αν τα σπάσω που μαι και κομματακι άτσαλη 😉😂😂😂 Άλλωστε ξέρεις εσύ από καλλιτεχνικες ανησυχίες! Σε φιλώ (όπως πάντα)

      Διαγραφή

Τα προσβλητικα σχολια θα σβηνονται αμεσα 😉